Тема със софтуерен характер
Съдържание
(Това е списък на всички точки и подточки на дипломната работа и съответните номера на страниците.)
Списък на фигурите
Списък на таблиците
Използвани съкращения
-
Анотация.
(1 стр. Съдържа кратко описание на основните части и резултати на проекта - на български и желателно - на английски.) -
Увод.
(1-1,5 стр. Съдържа обосновка на актуалността на зададената тема.) -
Обзор на съществуващите решения. Изводи. Цел и задачи.
(Около 10 стр. Съдържа описание и анализ на известните решения, при което се цитират съответните литературни източници. В подточката "Изводи" се дават в синтезиран вид предимствата и недостатъците на тези решения. В последната подточка се формулира целта, която се преследва с разработването на проекта и задачите, които трябва да бъдат решени, за да се постигне тази цел.) -
Проектиране и описание на предлаганото решение.
(Около 30 стр.)
4.1. Изисквания към програмната система.
4.2. Логически модел на програмната система - представя се чрез диаграми на потоците от данни, UML или друг формален апарат за описание модела на системата.
4.3. Архитектура на системата - отразява връзките и взаимодействието между програмните модули и данните.
4.4. Организация на данните - концептуален модел на БД.
4.5. Избор на език и среда за програмиране.
4.6. Реализация на програмната система:
4.6.1. Структура на данните - избор на ключови полета, тип и размер.
4.6.2. Описание на програмните модули - изпълнявана функция, интерфейс между отделните програмни модули, обобщен алгоритъм (блок-схеми или псевдокод).
4.6.3. Структура и организация на потребителския интерфейс.
4.7. Формат на входните документи - формален и логически контрол.
4.8. Формат на извежданите справки.
4.9. Инструкции за работа с програмната система:
4.9.1. Ръководство за потребителя - подробни сведения за начина на използване на системата, основни диалогови форми.
4.9.2. Инструкции и изисквания при инсталиране на системата.
4.9.3. Инструкции за поддържане на системата - указания за поддържане организацията и сигурността на данните и тяхното архивиране.
4.9.4. Изисквания към апаратното осигуряване. -
Резултати от тестване на системата.
-
Основни резултати.
(Съдържа приносите на дипломанта, които трябва да бъдат така формулирани, че да се вижда, кои от поставените пред него задачи са успешно решени.) -
Изводи и препоръки.
(Съдържа насоки за доразвиване на разработката.) -
Използвана литература.
(Това е списък на цитираната и използвана в записката на проекта литература. Отделните заглавия се описват и подреждат по начина, показан по-долу.) - Боровски, Б. Х., А. Е. Егоров. Цифрови електронни изчислителни машини. София, Техника, 1989.
- Контров, С., М.Маринова, Я.Славова. Относно оценяване на качеството на обучение на студентите в специалност "Електротехника". Научни трудове на международната конференция "Качество на висшето образование", Варна, 27-28 октомври 2000.
- Скворецкий, С. И., Е. И. Муратова. Особенности организации учебного процесса в техническом вузе в условиях профессионально-ориентированной информационной среды. Научные труды конференции ИTO'99, 1999.
- Schroeder, U. Specification of Virtualization Processes in University Education. Proceedings of the International Conference on Advances in Infrastructure for eBusiness, Education, Science and Medicine on the Internet, L'Aquila, Italy, Jan. 2002.
- http://www.ieee.org/organizations/eab/tutorials/refguide/mms01.htm
-
Приложения.
(Съдържа листинги на програмните модули, разработени от дипломанта и други документи, които не са намерили място в обяснителната записка, поради ограниченията в обема й.)
Забележка: Това съдържание е примерно и
подлежи на допълнения и корекции в процеса на работата върху конкретната тема. Но независимо от темата е задължително да се акцентира не само върху крайния резултат, а и върху процеса на неговото получаване. От записката трябва да се вижда умението на дипломанта да намира решение близко до оптималното като използва например метода на моделирането и теоретичното изследване. При дипломните проекти на студенти от магистърската степен това е
задължително.